@article { author = {feizi, amirabbas and gholipoure soleimany, ali and shahroodi, kambiz and farahbood, farzin}, title = {Designing a green product branding model with an emphasis on technology development In the engine oil industry}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {19}, number = {46}, pages = {3-14}, year = {2021}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {10.22034/jtd.2021.249017}, abstract = {The present research was conducted with the aim of designing a model for branding Green products in the motor oil industry. The statistical population of the research includes experts and academic experts in the field of marketing and branding and a number of marketing expert managers in the motor oil industry. The statistical sample was selected by purposeful judgment of 14 people. Data collection tools include library studies and semi-structured interviews with experts. The validity of the interview questions was confirmed by the context method and its reliability was confirmed by the retest method (0.883). Data analysis was performed with a qualitative approach using data based theorizing method and the coding process was performed in three stages of open, axial and selective coding. Based on this, each component of the coding paradigm was described and the branding model of Green products in the motor oil industry was drawn, and at the end, a theory based on 18 theorems was created. Based on the calculated model, casual conditions (including private sector conditions and public sector conditions), central category (Green product branding process), bedrock (including Green branding leadership, Green intellectual capital and production infrastructure and Green technology), contextual factors (including Environmental factor in both domestic and foreign industry), strategies(including implementation of Green branding strategies, Green brand identity, integrated Green brand communication, and joint branding) and consequence, ( attitudinal and functional consequences of Green brand) are explained in a paradigm model. Finally, the relationships between them were theorized in the selected model.}, keywords = {Green Product,Green Branding,green product branding,engine oil industry technology development}, title_fa = {طراحی مدل برندسازی محصولات سبز در صنعت روغن موتور}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل برندسازی محصولات سبز در صنعت روغن موتور انجام‌شده است. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان و صاحب‌نظران دانشگاهی حوزه بازاریابی و برندسازی و تعدادی از مدیران بازاریابی خبره صنعت روغن موتور می‌باشند. نمونه آماری به روش هدفمند قضاوتی به تعداد 14 نفر انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری داده‌ها شامل مطالعات کتابخانه‌ای و مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با خبرگان بوده است. روایی سؤالات مصاحبه به روش محتوایی و پایایی آن با اجرای روش بازآزمون (883/0) تأئید گردیده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با رویکرد کیفی و با استفاده از روش نظریه‌پردازی داده بنیان انجام شد و فرآیند کدگذاری در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی اجرا گردید. براین مبنا، یکایک اجزای پارادایم کدگذاری تشریح و مدل برندسازی محصولات سبز در صنعت روغن موتور ترسیم گردید و در پایان نظریه‌ای مبتنی بر 18 قضیه حکمی خلق شد. مبتنی بر مدل احصاء شده، شرایط علّی (شامل شرایط بخش خصوصی و شرایط بخش عمومی)، مقوله محوری (فرآیند برندسازی محصولات سبز)، بسترسازها (شامل راهبری برندسازی سبز، سرمایه‌های فکری سبز و زیرساخت‌های تولید و فناوری سبز)، عؤامل زمینه‌ای (شامل عؤامل محیطی در دو حوزه محیط داخلی و خارجی صنعت)، راهبردها (شامل پیاده‌سازی راهبردهای برندسازی سبز، هویت‌سازی برند سبز، برقراری ارتباطات یکپارچه برند سبز، و برندسازی مشترک) و پیامدها (پیامدهای نگرشی و کارکردی برند سبز) در مدل پارادایمی تبیین و در نهایت روابط بین آنان در مدل انتخابی نظریه‌پردازی گردید.}, keywords_fa = {محصول سبز,برندسازی سبز,برندسازی محصول سبز,توسعه تکنولوژی صنعت روغن موتور}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_249017.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_249017_373719d9f23a44adb1bd3d30c814cee3.pdf} } @article { author = {Zarei, Azim and Eshaghi, Majid and Farokhizadeh, Farshid}, title = {Investigating the Effect of Open Innovation Factors on Organizational Strategy and Performance (Case study: Tehran Region 1 Municipality)}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {19}, number = {46}, pages = {15-30}, year = {2021}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {10.22034/jtd.2021.248881}, abstract = {Strategic and open innovation approaches can change the performance of companies and eliminate the weaknesses and drawbacks of traditional approaches. The combination of two variables with performance creates conditions for companies to use innovation to achieve high performance and compete with competitors and survive. Due to the importance of this issue in the present study, the effect of open innovation factors on the strategy and organizational performance of Tehran Municipality (Case study: Tehran Region 1 Municipality) was investigated. This research is applied in terms of purpose and Descriptive-Analytical in terms of data collection. Data analysis and testing of research hypotheses by SPSS, PLS softwares, based on questionnaires collected from 234 managers and experts of urban planning, urban affairs, information technology, finance, planning and urban development as a statistical sample, has been done, the sampling method is completely random and Cochran's formula and the data collection tool is 17-item open innovation questionnaire, 15-item organizational evaluation strategy questionnaire and 15-item organizational performance questionnaire, which has validity and reliability. The results of the hypotheses showed that the production, process and administrative factor with a coefficient (0.116, 0.149 and 0.509) on the strategy and a coefficient (0.172, 0.117 and 0.605) on organizational performance, respectively.}, keywords = {Open innovation,Strategy,Organizational Performance,Strategic Innovation}, title_fa = {بررسی و تحلیل تأثیر عوامل نوآوری باز بر استراتژی و عملکرد سازمانی (مطالعه موردی: شهرداری منطقه یک تهران)}, abstract_fa = {رویکردهای نوآوری استراتژیک و نوآوری باز می‌توانند تحولی در عملکرد شرکت‌ها ایجاد نموده و نقاط ضعف و اشکالات وارده بر رویکردهای سنتی را مرتفع نمایند. همراهی این دو متغیر با عملکرد زمینه‌ساز شرایطی می‌گردد که شرکت‌ها برای دستیابی به عملکرد بالا و رقابت با رقبا و زنده ماندن از نوآوری استفاده کنند. با توجه به اهمیت این امر در تحقیق حاضر به بررسی تأثیر عوامل نوآوری باز بر استراتژی و عملکرد سازمانی شهرداری تهران (نمونه موردی: شهرداری منطقه یک تهران) پرداخته شد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها توصیفی- تحلیلی است. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌های پژوهش توسط نرم‌افزارهای SPSS، PLS، بر اساس پرسشنامه‌های گردآوری شده از 234 نفر از مدیران و کارشناسان واحدهای شهرسازی، امور شهری، فناوری اطلاعات، مالی، برنامه‌ریزی و توسعه شهری به‌عنوان نمونه آماری صورت گرفته است، روش نمونه‌گیری از نوع کاملاً تصادفی و روش فرمول کوکران می‌باشد و ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه نوآوری باز با 17 گویه و پرسشنامه استراتژی ارزیابی سازمانی با 15 گویه و پرسشنامه عملکرد سازمانی با 15 گویه می‌باشد که دارای روایی و پایایی مورد تائید می‌باشد. نتایج بررسی فرضیات حاکی از آن بوده است که به ترتیب عامل تولیدی، فرآیندی و اداری با ضریب (0.116،0.149 و 0.509) بر استراتژی و با ضریب (0.172،0.117 و 0.605) بر عملکرد سازمانی تأثیر دارد.}, keywords_fa = {نوآوری باز,استراتژی,عملکرد سازمانی,نوآوری استراتژیک}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_248881.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_248881_69b671cdbed1b41f9c3f13dc20bd763d.pdf} } @article { author = {Gharanfoli, Mehrdad and Elyasi, Mahdi and Tabatabaeian, Seyed Habibollah and Kamran, Feizi}, title = {Effective factors in improving the Absorption Capacity in Technological Cooperation of Iranian Mobile Network Operators}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {19}, number = {46}, pages = {31-44}, year = {2021}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {10.22034/jtd.2021.249223}, abstract = {Dynamic environment and high speed of technological changes are the most important drivers of technology development and innovation in the ICT industry. The high speed of knowledge flow has caused many companies to have problems and confusion in its acquisition and application. Therefore, it is necessary to pay attention to improving the capacity to attract actors active in this industry in order to increase competitive advantage in international markets. Because it shows the ability of the organization to detect new external information, absorb and use it in line with the goals of the organization. Since the absorption capacity can be considered as a function of environmental changes in the company, so our technological cooperation between companies as an environmental factor affecting the organization, affects the absorption capacity. Thus, the main purpose of this study is to investigate the factors affecting the improvement of absorption capacity through technological cooperation in mobile network operators in Iran as one of the leaders in the field of information and communication technology. In this research we used mixed method and presented with 5 hypotheses. Confirmatory factor analysis and structural equation tests were used to analyze the results of the qualitative part of the research. The results of this study show that organizational culture, organizational capability, organizational openness, creativity and innovation of the organization are effective factors in improving the absorption capacity of technological cooperation in mobile operators.}, keywords = {Absorption Capacity,Technological cooperation,Information and communication technology,Mobile Network Operators,P-CMM}, title_fa = {عوامل موثر در بهبود ظرفیت جذب در همکاری های فناورانه اپراتورهای موبایل ایران}, abstract_fa = {محیط پوبا و سرعت بالای تغییرات فناوری، از مهمترین محرک های توسعه فناوری و نوآوری در صنعت ICT است، سرعت بالای جریان دانش موجب شده بسیاری از شرکت ها در کسب و بکارگیری آن دچار مشکل و سردرگمی شوند. لذا توجه به بهبود ظرفیت جذب بازیگران فعال در این صنعت به منظور افزایش مزیت رقابتی در بازارهای بین المللی ضروری است. چراکه نشان از توانمندی سازمان در تشخیص اطلاعات بیرونی جدید، جذب و به‌کارگیری آن در راستای اهداف شرکت دارد. از آنجایی که ظرفیت جذب را می توان تابعی از تحولات محیط در شرکت دانست لذا همکاری فناورانه ما بین شرکت ها بعنوان یک عامل محیطی موثر بر سازمان، بر ظرفیت جذب موثر است، بدین ترتیب هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر بهبود ظرفیت جذب از طریق همکاری های فناورانه در اپراتورهای موبایل در ایران بعنوان یکی از پیشتازان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. این پژوهش با روش تحقیق آمیخته و با 5 فرضیه ارائه شده است. برای تحلیل نتایج حاصل از بخش کیفی تحقیق، از آزمون‌های تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری استفاده‌شده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که فرهنگ سازمانی، قابلیت پویای سازمان، گشودگی سازمان، خلاقیت و نوآوری سازمان، عوامل موثر بر بهبود ظرفیت جذب در همکاری‌های فناورانه در اپراتورهای موبایل می‌باشند.}, keywords_fa = {ظرفیت جذب,همکاری های فناورانه,فناوری اطلاعات و ارتباطات,اپراتورهای موبایل,مدل بلوغ توانمندی کارکنان}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_249223.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_249223_df3c69b28358723ae140d5198ea59f75.pdf} } @article { author = {Mousaei, Ahmad and Firoozeh, Milad and Hatefi, Mohammad Ali}, title = {Formation of Methanol industrial cluster based on market elasticity}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {19}, number = {46}, pages = {45-62}, year = {2021}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {10.22034/jtd.2021.249020}, abstract = {Due to the increase in global and domestic methanol production capacity and forecasts made to reduce the price of methanol in the coming years, the need to allocate part of the country's export methanol to become more valuable products is felt for this purpose by studying the methanol products market and domestic demand trends In the coming years, the potential for the production of important methanol derivatives has been prioritized, so for this purpose, we need to use industrial clusters as a group of firms that are located in a specific geographical location and operate in the same direction. Therefore, methanol products (which is a total of 98 products) after reviewing and passing through two filters, in the form of an industrial cluster that includes 21 industrial units are proposed for investment in this article, which in addition to deprivation more than Petrochemicals, increasing exports and employment provide the potential to produce a variety of other products that will have future markets. The most important products proposed in the first step of methanol industrial cluster formation are propylene, ethanol, ethylene, formaldehyde, and phenol-formaldehyde urea-formaldehyde resin, 1 and 4 butane DL, methylamines, dimethylformamide, acetic acid, vinyl acetate, d-methyl Ether, and methyl methacrylate.}, keywords = {Industrial cluster,Market research,Methanol,Methanol industrial cluster}, title_fa = {تشکیل خوشه صنعتی متانول بر اساس کشش بازار}, abstract_fa = {با توجه به افزایش ظرفیت جهانی و داخلی تولید متانول و پیش‌بینی‌های انجام‌شده در راستای کاهش بهای متانول در سال‌های آتی لزوم تخصیص بخشی از متانول صادراتی کشور جهت تبدیل به محصولاتی باارزش افزوده بیشتر احساس می‌شود بدین منظور با بررسی بازار محصولات متانول و روند تقاضای داخلی و منطقه‌ای آن در سال‌های آتی پتانسیل تولید مشتقات مهم متانول در اولویت قرار گرفته است، بنابراین برای این منظور نیازمند استفاده از خوشه‌های صنعتی به عنوان گروهی از بنگاه‌ها که در مکان جغرافیایی مشخص بوده و در یک راستا فعالیت می‌کنند، می‌باشیم. بنابراین محصولات متانول (که جمعا 98 محصول می‌باشد) پس از بررسی و گذر از دو فیلتر مطرح شده، در قالب یک خوشه صنعتی که شامل 21 واحد صنعتی بوده جهت سرمایه گذاری در این مقاله پیشنهاد شده است که علاوه بر و محرومیت‌زدایی بیشتر از پتروشیمی، افزایش صادرات و اشتغال پتانسیل تولید محصولات متنوع دیگری که دارای بازارهای آتی خواهند بود فراهم می‌نماید. مهم‌ترین محصولاتی که در گام نخست تشکیل خوشه صنعتی متانول پیشنهادشده عبارت است از پروپیلن، اتانول، اتیلن، فرمالدئید و فنل فرمالدئید رزین اوره فرمالدئید، 1و4 بوتان دی ال، متیل آمین ها، دی متیل فرم آمید، اسید استیک، وینیل استات، دی متیل اتر و متیل متا اکریلیت.}, keywords_fa = {خوشه صنعتی,تحقیقات بازار,متانول,خوشه صنعتی متانول,زنجیره ارزش گاز طبیعی}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_249020.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_249020_6829e210a1a9ca52fbf6d4551cde0b80.pdf} } @article { author = {Vahedi, Mohammad Reza and Sayadi, Mohammad Kazem}, title = {The Digital Silk Road and Its Role in Sustainable Development}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {19}, number = {46}, pages = {63-76}, year = {2021}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {10.22034/jtd.2021.249341}, abstract = {China has sought to shift the center of gravity of the world economy from the West to the Asian continent with its focus and expand its sphere of influence in various economic, political, and geographical areas on an international scale. The Digital Silk Road project is designed as the foundation of China’s digital economy, in line with such goals, which can also have a great impact on the geopolitical situation of Iran. Digital Silk Road project uses technologies that are considered as the foundation of a digital economy. These technologies include communication infrastructure and information technologies. The participation or non-participation of countries in this plan can have a great impact on their development, reducing digital divide and improving local capacities. The purpose of this paper is to investigate the effects of the Digital Silk Road on sustainable development. Therefore, the plan is analyzed from the economic, political, social, and technological perspectives using the PEST method framework, and then its role in sustainable development is explained. Given Iran's strong presence in the project, it can be expected that its role in international policy and digital governance will increase and connect the country to the global value chain in terms of economic and technological aspects.}, keywords = {Digital Silk Road,Economic,Political,Social and Technological Impacts,Sustainable development,Digital Governance}, title_fa = {راه ابریشم دیجیتال و نقش آن در توسعه پایدار}, abstract_fa = {چین همواره به دنبال تغییر مرکز ثقل اقتصاد جهان از غرب به قاره‌ی آسیا با محوریت این کشور و گسترش حوزه‌ی تاثیرگذاری در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی سیاسی و جغرافیایی در مقیاس بین‌المللی بوده است. طرح راه ابریشم دیجیتال به عنوان پایه اقتصاد دیجیتال چین، در راستای چنین اهدافی طراحی شده است که می‌تواند تاثیرات زیادی را بر موقعیت و وضعیت ژئوپلتیک ایران نیز داشته باشد. در طرح راه ابریشم دیجیتال از فناوری ‌هایی استفاده می‌شود که به عنوان پایه و اساس یک اقتصاد دیجیتال به شمار می‌رود. این فناوری ها شامل فناوری های زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی است. مشارکت یا عدم مشارکت کشورها در این طرح می تواند تاثیرات زیادی بر وضعیت توسعه آنها، کاهش شکاف دیجیتالی، و افزایش ظرفیت محلی بگذارد. هدف از این مقاله، بررسی تأثیرات راه ابریشم دیجیتال بر توسعه پایدار است. بنابراین طرح مزبور با استفاده از چارچوب روش PEST، از منظرهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، و فناوری تحلیل می‌شود و سپس نقش آن در توسعه پایدار تشریح می‌گردد. با توجه به حضور پررنگ کشور ایران در این طرح، می‌توان انتظار داشت که نقش آن در زمینه سیاستگذاری‌های بین‌المللی و حکمرانی دیجیتال، افزایش یافته و این کشور را به لحاظ جنبه‌های اقتصادی و فناورانه، به زنجیره ارزش جهانی متصل کند.}, keywords_fa = {راه ابریشم دیجیتال,اثرات اقتصادی,سیاسی,اجتماعی و فناوری,توسعه پایدار,حکمرانی دیجیتال}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_249341.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_249341_7df4fe503755adb3a2994047dbd82740.pdf} } @article { author = {nourizadeh, mahboubeh and Saheb, Tahereh and Sahraei, Shaghayegh and Maleki, Ali}, title = {Investigating the effect of diversity of patent technological roots on technological catch-up: A case study of solar energy technologies}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {19}, number = {46}, pages = {77-90}, year = {2021}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {10.22034/jtd.2021.249855}, abstract = {Green industries and renewable energy have been considered because of various issues such as global warming and the need to meet the growing energy needs of communities, especially in recent years, and researchers believe that the transition to greener economies and industries is primarily centered on the role of technological change and evolution. This technological evolution is usually accomplished by problem-solving activities that integrate different sciences from the same or different fields of technology and take advantage of the cumulative nature of knowledge. Given the necessity and importance of the development of renewable technologies, the purpose of this study is to investigate the diversity of knowledge of technological roots in the development of these technologies and the impact of this diversity on the technological catch-up of countries active in this field. Since solar energy is the largest source of renewable energy production in the world, technologies in this field were selected as the study. This research is an applied type of Technometrics and was performed using the patent citation analysis method. In order to conduct the research, in the first step, patents in the field of solar energy in the period 1980 to 2016 were obtained from the Derwent patent database. In the next step, the backward citations of each patent were extracted. In the third step, the number of different technology classes related to this field was identified, and using the index, the originality of each patent was calculated using the R language and aggregated at the national level. In the fourth step, the trend of originality index for successful countries was achieved. Finally, regression modeling showed that for both China and South Korea, the originality of knowledge and the diversity of technological roots were positively correlated with technological catch-up. In the end, the conclusion and research suggestions were presented.}, keywords = {Solar Renewable Energy,green industries,Technological Catch-Up,Technological Diversity,Knowledge Originality,Technological Classes}, title_fa = {بررسی تاثیر تنوع ریشه های فناورانه پتنت بر همپایی فناورانه: مورد مطالعه فناوریهای انرژی خورشیدی}, abstract_fa = {صنایع سبز و انرژیهای تجدیدپذیر، به دلیل مسائل مختلفی من جمله بحث گرمایش جهانی و لزوم پاسخگویی به نیاز روزافزون جوامع به انرژی به خصوص در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته‌است و پژوهشگران معتقدند گذار به اقتصاد و صنایع سبزتر اساساً حول محور نقش تغییرات و تکامل فناورانه می‌چرخد. این تکامل فناورانه معمولا توسط فعالیت‌های حل مساله که دانش‌های مختلف از حوزه‌های یکسان یا مختلف فناوری را ادغام کرده و از ویژگی تجمعی دانش بهره می‌برد، انجام می شود. با توجه به ضرورت و اهمیت توسعه فناوریهای های تجدیدپذیر، هدف پژوهش حاضر اینست که به بررسی تنوع دانشی ریشه های فناورانه در توسعه این فناوری ها و تاثیر این تنوع بر همپایی فناورانه کشورهای فعال در این حوزه بپردازد. از آنجا که انرژی خورشیدی بزرگترین منبع تولید انرژی های تجدیدپذیر در جهان است، فناوری های این حوزه به عنوان مورد مطالعه انتخاب گردید. این پژوهش از نوع کاربردی فن‌سنجی بوده و با استفاده از روش تحلیل استنادی پتنت انجام شد. به منظور اجرای پژوهش، در گام اول پتنت‌های حوزه انرژی خورشیدی در بازه زمانی 1980 تا ۲۰۱۶ از پایگاه پتنت درونت احصا شد. در گام بعد، استنادات رو به عقب هر پتنت استخراج شد. درگام سوم تعداد کلاس‌های فناورانه مختلف مرتبط با این حوزه شناسایی و با استفاده از شاخص، اصالت هر پتنت با استفاده از زبان R محاسبه و در سطح ملی تجمیع شد. در گام چهارم روند شاخص اصالت برای کشورهای موفق به همپایی بدست آمد. در نهایت مدلسازی رگرسیون نشان داد که هم برای کشور چین و هم برای کشور کره جنوبی، اصالت دانش و تنوع ریشههای فناورانه با همپایی فناورانه رابطه مثبت داشته است. در انتها نتیجه گیری و پیشنهادت پژوهش ارائه گردید.}, keywords_fa = {انرژی تجدیدپذیر خورشیدی,صنایع سبز,همپایی فناورانه,تنوع فناورانه,اصالت دانش,کلاسهای فناورانه}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_249855.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_249855_633263e4ee806a38655cd604d4d27dce.pdf} }