@article { author = {خمسه, عباس and Rostami, Zahra}, title = {Evaluate and prioritize the factors affecting the commercialization of nanotechnology products in the food industry (Case Study: Plantation and Industry Company of Golestan)}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {16}, number = {34}, pages = {5-16}, year = {2019}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {}, abstract = {AbstractGiven to the importance of commercialization and barriers in the commercialization of products, of nanotechnology, there needs more emphasis on commercialization process in our industries. The aim of this study is to evaluate the factors affecting the commercialization of nanotechnology in Plantation and Industry Company of Golestan in order to form the design of commercialization patterns of nanotechnology products in the food industry. This study is an applied research due to the purpose and it is a descriptive survey in terms of the method. In this study, there has been used a model with 6 factors and 48 indicators approved its fitness with Smart Pls. To prioritize the factors affecting the commercialization, there has been used the analytical network process (ANP) and Super Decision Software. Based on ANP results, the technical factors are the first priority and environmental factors, human resources, finance, structure and organization and management are the next priorities according to the experts.}, keywords = {Commercialization,Nanotechnology,Food industry,Analytical Network Process}, title_fa = {ارزیابی و اولویت بندی عوامل موثر بر تجاری سازی محصولات نانوفناوری در صنایع غذایی ( مطالعه موردی : شرکت کشت و صنعت گلستان)}, abstract_fa = {با توجه به اهمیت موضوع تجارى سازى و موانع موجود در تجارى سازى محصولات نانوتکنولوژی، تاکید بیشتر بر فرآیند تجارى سازى در صنایع کشورمان امرى لازم مى باشد.هدف این پژوهش ارزیابی عوامل موثر بر تجاری سازی محصولات نانوتکنولوژی در شرکت کشت و صنعت گلستان می باشد تا بتواند راه گشای طراحی الگوی تجاری سازی محصولات نانوتکنولوژی در صنایع غذایی گردد. لذا پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی است و از نظر روش، از نوع توصیفی پیمایشی می باشد. در این پژوهش از مدلی با 6 عامل و 48 شاخص که برازش آن با Smart Pls مورد تایید قرار گرفته، استفاده شده است.همچنین برای اولویت بندی عوامل موثر بر تجاری سازی، از فرایند تحلیل شبکه ای (ANP) و نرم افزار Super Desision بهره برده ایم و بر اساس نتایج ANP، عامل تکنولوژیک، در اولویت اول و عوامل محیطی، منابع انسانی، مالی، ساختار و سازماندهی و مدیریتی به ترتیب در اولویت های بعدی از نظر خبرگان قرار دارند.}, keywords_fa = {تجاری سازی,نانوفناوری,صنایع غذایی,فرایند تحلیل شبکه ای}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_32472.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_32472_c07b8eddd3e9bc36d8f3308e3539ae70.pdf} } @article { author = {MirGhafuri, Habibollah and شعبانی, اکرم and mansouri mohammad Abadi, soleyman}, title = {The survey in implementation Barriers of continuous improvement in the companies located in Science and Technology Park}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {16}, number = {34}, pages = {17-24}, year = {2019}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {continuous improvement,Fuzzy Topsis,Shannon Entropy,science and technology park}, title_fa = {تحلیلی بر موانع پیاده سازی بهبود مستمر در شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری}, abstract_fa = {در محیط پیچیده و آشفته امروز نیاز به بهبود مستمر در محصولات، خدمات و فرایند ها به طور گسترده ای به رسمیت شناخته شده است، اما موانعی وجود دارد که موجب می شود این برنامه به خوبی پیش نرود و مطابق با اصول پیاده سازی نشود. هدف از انجام این پژوهش شناسایی موانع پیاده سازی بهبود مستمر در شرکت های پارک علم و فناروی است. با بررسی های صورت گرفته در ادبیات تحقیق، 18 عامل به عنوان موانع پیاده سازی بهبود مستمر شناسایی شد و با توجه به نظرات خبرگان و اساتید دانشگاهی با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی به رتبه بندی موانع پرداخته و مهم ترین مانع پیاده سازی بهبود مستمر معرفی شد. نتایج حاصل از تکنیک تاپسیس فازی نشان می دهد که "مشارکت پایین کارکنان در فعالیت های بهبود مستمر" مهم ترین مانع در پیاده سازی بهبود مستمر می باشد.}, keywords_fa = {بهبود مستمر,تاپسیس فازی,آنتروپی شانون,پارک علم و فناوری}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_32938.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_32938_57f0eb366197b7bf66abf7120b151072.pdf} } @article { author = {Amin-Tahmasbi, Hamzeh}, title = {Identifying the main factors of technology development using interpretive structural modeling(ISM)}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {16}, number = {34}, pages = {25-38}, year = {2019}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {}, abstract = {One of the reasons for failure and backwardness in the industry is the impossibility and readiness of technology development. Considering the importance of the topic of identifying the factors influencing the development of technology, in this study, by reviewing the literature, these factors were identified. Important factors were determined by using the opinions of experts in the small and medium industries of Guilan Province among 45 effective factors identified in 17 main factors. Then, the relationships between these factors were analyzed using a structured interpretive modeling (ISM) technique; their rank and their levels and the model of relationships among its key factors were determined. The results of leveling and investigating the factors influencing the development of technology showed that the factors of attention to the technology integration approach to the emergence of technological innovations, management mechanisms and organizational infrastructures, technological entrepreneurship and the main functions of diffusion and diffusion of technology are among the main factors of development technology in the small and medium industries and should be paid more attention.}, keywords = {technology,development,Interpretive Structural Modeling}, title_fa = {شناسایی و تعیین عوامل اصلی توسعه فناوری با استفاده از مدل‌سازی ساختاری تفسیری (ISM) (مطالعه موردی: بنگاه‌های کوچک و متوسط استان گیلان)}, abstract_fa = {یکی از دلایل شکست و عقب‌ماندگی در صنایع، عدم امکان و آمادگی توسعه تکنولوژی است. با عنایت به اهمیت موضوع شناخت عوامل مؤثر در توسعه تکنولوژی، در این پژوهش با انجام مرور ادبیات، این عوامل شناسایی شد. عوامل مهم با استفاده از نظرات خبرگان صنایع کوچک و متوسط استان گیلان از میان حدود 45 عامل مؤثر شناسایی‌شده، در قالب 17 عامل اصلی مشخص گردید. سپس روابط موجود بین این عوامل با استفاده از روش مدل-سازی ساختاری تفسیری، مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته؛ رتبه ‌و سطوح‌ مختلف‌ آن‌ها و ‌مدل ‌روابط‌ میان‌ عوامل کلیدی‌ آن‌ تعیین ‌شد. نتایج حاصل از سطح‌بندی و بررسی عوامل مؤثر بر توسعه تکنولوژی نشان داد که عوامل توجه به رویکرد ادغام تکنولوژی به‌منظور ظهور نوآوری‌های تکنولوژیک، سازوکار‌های مدیریتی و زیرساخت‌های سازمانی، کارآفرینی تکنولوژیکی و کارکردهای اصلی اشاعه و انتشار تکنولوژی، جزو عوامل اصلی توسعه تکنولوژی در صنایع کوچک و متوسط بوده و می‌بایست مورد توجه بیشتری قرار گیرند.}, keywords_fa = {توسعه,فناوری,مدل‌سازی ساختاری تفسیری}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_32995.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_32995_7b2dfbaf4037f3b51db7f2489dfdf737.pdf} } @article { author = {Mollahosseini, Ali and Foroozanfar, Mohammad Hossein}, title = {Development and localization of technology acceptance model (TAM) in small and medium-sized enterprises (SMEs)}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {16}, number = {34}, pages = {39-48}, year = {2019}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {}, abstract = {Today, technology and related innovations have become one of the most important elements of the strategic environment of organizations. Therefore, the acceptance of technology by users is one of the most important factors in the success of an innovation. This research aims to provide a local model of technology acceptance in small and medium enterprises. In order to promote research and achieve the results, three main questions were raised, in addition to providing a local technology acceptance model, the effective factors were identified and ranked. The statistical population of this study includes managers of small and medium enterprises. The results indicate that seven factors of individual adaptation, organizational adaptation, perceived usefulness, perceived ease, attitude toward use, intent, and intention of use, and the behavior of using technology on technology acceptance. Also, after comparing the results of both Friedman test rankings and the AHP method, the same results were obtained so that the two attitudes toward the use, and intention and intention, had the most impact on the acceptance of the technology. At the end and after the adoption of the indigenous and fitted research model, practical proposals have been presented to the managers of small and medium enterprises.}, keywords = {localizationt of echnology,technology acceptance model (TAM),small and medium-sized enterprises (SMEs)}, title_fa = {توسعه و بومی سازی مدل پذیرش فناوری (TAM) در شرکت‌های کوچک و متوسط}, abstract_fa = {امروزه فناوری و نوآوری‌های مربوط به آن به یکی از مهمترین عناصر محیط راهبردی سازمان‌ها تبدیل شده‌است. از اینرو پذیرش فناوری از سوی کاربران از مهمترین عوامل موفقیت یک نوآوری است. این پژوهش با هدف ارائه الگوی بومی پذیرش فناوری در شرکت‌های کوچک و متوسط انجام شده است. جهت پیشبرد پژوهش و دستیابی به نتایج کاربردی سه سوال اساسی مطرح گردید بدین ترتیب که علاوه بر ارائه الگوی بومی پذیرش فناوری، عوامل موثر بر آن شناسایی و سپس رتبه‌بندی گردیدند. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران شرکت‌های کوچک و متوسط می‌باشد. نتایج حاصل حاکی از آن است که هفت عامل سازگاری فردی، سازگاری سازمانی، سودمندی درک شده، سهولت درک شده، نگرش به استفاده، قصد و نیت استفاده و رفتار استفاده از فناوری بر پذیرش فناوری تاثیر گذارند. همچنین پس از مقایسه نتایج بدست آمده از هر دو روش رتبه‌بندی آزمون فریدمن و روش AHP نتایج یکسانی بدست آمد بدین صورت که دو عامل نگرش به استفاده، و قصد و نیت استفاده بیشترین تاثیر را در پذیرش فناوری داشته‌اند. در پایان و پس از حصول مدل بومی و برازش شده پژوهش، پیشنهادات کاربردی به مدیران شرکت‌های کوچک و متوسط ارائه گردیده است.}, keywords_fa = {بومی سازی فناوری,مدل پذیرش فناوری (TAM),شرکت‌های کوچک و متوسط(SMEs)}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_33399.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_33399_a7106730c91b5fe089578e37f9444053.pdf} } @article { author = {jaafarnejad, Ahmad and manteghi, manoochehr and sadeghi moghadam, mohammad reza and Goshtasbi, Mohammad}, title = {Typology of technological platforms: study of platform dynamics}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {16}, number = {34}, pages = {49-66}, year = {2019}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {}, abstract = {Nowadays, using the word “platform” in the area of management researches, especially in technology management, has expanded metaphorically and conceptually. This word describes a collection of parts of a general system which interarts with the other parts of the system, and together form the system architecture; it is used to describe managerial phenomena at the level of discrete products, product systems, supply chain of industry, markets, and industries. The aim of this study is reviewing systematically, classifying, and presenting a framework of different technological platforms in order to understand their dynamics and proposing a comprehensive typology of different types of them under a coherrent theoretical logic; thus, the field in which this word is used is focused instead of concentrating on its varied meanings. The results indicate that there are five technological platforms including organizational, product, supply chain, market, and industrial ones which are classified in three groups of internal, supply chain, and external platforms. After a comprehensive classification of different platforms is created, their dynamics are shown by presenting a continuum in the form of increasing the authorities of the factors involved in platform, the participative innovation potential and the competition among factors involved in platform for innovation.}, keywords = {Technological Platforms,organizational platform,product platform,industry platform,supply chain platform,market platform}, title_fa = {نوع شناسی پلتفرم های فناورانه: بررسی پویایی های پلتفرمی}, abstract_fa = {امروزه در تحقیقات حوزه مدیریت و خصوصا مدیریت فناوری، استفاده از واژه پلتفرم در قالب استعاره و مفهوم گسترش یافته است. این واژه، مجموعه‌ای از اجزای یک سیستم کلی را توصیف می‌کند که با سایر اجزای سیستم تعامل دارند و به صورت مشترک معماری سیستم را شکل می‌دهند و برای توصیف پدیده‌های مدیریتی در سطح محصولات مجزا، سیستم‌های محصول، زنجیره تامین صنعت، بازارها و صنایع بکار می‌رود. هدف این مطالعه مروری نظام‌مند، طبقه‌بندی و ارائه‌ی چارچوبی از انواع پلتفرم‌های فناورانه، جهت بهبود درک پویایی‌های این نوع پلتفرمها و ارائه‌ی یک نوع‌شناسی جامع از انواع مختلف پلتفرم تحت یک منطق نظری منسجم بود تا از این طریق به جای تمرکز بر معانی متنوع، بر زمینه‌ای که این واژه در آن مورد استفاده قرار می-گیرد، تمرکز گردد. نتایج حاکی از وجود پنج نوع پلتفرم فناورانه شامل پلتفرم‌ سازمانی، محصول، زنجیره تامین، بازار، و صنعتی دارند که در سه دسته‌ پلتفرمهای داخلی، زنجیره تامین و خارجی طبقه‌بندی شده‌اند. پس از ایجاد یک طبقه‌بندی جامع از انواع پلتفرمها، با ارائه‌ی یک پیوستار پویاییهای این پلتفرم‌ها را در قالب افزایش اختیارات عاملان درگیر در پلتفرم، و افزایش پتانسیل نوآوری مشارکتی و رقابت میان عاملان درگیر در پلتفرم برای نوآوری نمایش داده‌اند.}, keywords_fa = {پلتفرم‌های فناورانه,پلتفرم‌ سازمانی,پلتفرم محصول,پلتفرم زنجیره ارزش,پلتفرم بازار,پلتفرم صنعتی}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_34039.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_34039_d67984a96cb8177d39c376b1531d4334.pdf} } @article { author = {Khodoomi, Mohammad Reza and Sadrnia, Abdolhossein}, title = {Benefit from UAV technology in supply chain: study of the barriers and opportunities ahead}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {16}, number = {34}, pages = {67-76}, year = {2019}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {}, abstract = {The use of UAVs in the supply chain is a new issue. Many companies are researching and developing UAVs technology and using it in the supply chain, since UAVs commercially lead to competitive advantage, increased shipping speed, reduced costs, and environmental protection. Also, it increases the delivery of services to remote areas in critical condition. Drones, in view of their abundant capabilities, can, if implemented, transform traditional transportation methods. The use of UAVs in the supply chain, as any other new technology, has the barriers and challenges that this article, after reviewing the technology of UAVs, addresses the obstacles and the feasibility of UAVs in the supply chain, and opens up opportunities for the benefit of this technology.}, keywords = {supply chain,remote driven bird,unmanned aerial vehicle (UAV),transportation}, title_fa = {بهره مندی از فناوری پهپاد در زنجیره تامین: بررسی موانع و فرصت‌های پیشرو}, abstract_fa = {استفاده از پهپادها در زنجیره تامین موضوعی نو ظهور است و شرکت‌های بسیاری درحال تحقیق و توسعه تکنولوژی پهپادها و به کارگیری آنها در زنجیره تامین هستند، چرا که پهپادها از نظر تجاری باعث ایجاد مزیت رقابتی، افزایش سرعت ارسال کالا، کاهش هزینه‌ها، حفظ محیط زیست و همچنین باعث افزایش ارائه خدمات به مناطق دورافتاده و در شرایط بحرانی میشود. پهپادها با توجه به قابلیت‌های فراوانشان در صورت اجرایی شدن میتوانند روش‌های سنتی حمل و نقل را دگرگون سازند. استفاده از پهپادها در زنجیره تامین مانند هر تکنولوژی جدید دیگر دارای موانع و چالش‌هایی است که این مقاله پس از مرور کلی تکنولوژی پهپادها، به بررسی موانع و امکان اجرایی شدن پهپادها در زنجیره تامین می‌پردازد و فرصت‌های پیش روی بهره‌‌مندی از این تکنولوژی را در زنجیره تامین بر می‌شمارد.}, keywords_fa = {زنجیره تامین,پرنده هدایت پذیر از دور(پهپاد),حمل و نقل}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_34101.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_34101_1a6d81a25252d08843d8d1b6c9dfd758.pdf} }