@article { author = {SEYFI NIA, JALAL and khamseh, Abbas}, title = {Aligning innovation strategies and the business environment to improve business performance in the plastics industry}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {19}, number = {44}, pages = {23-38}, year = {2021}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {10.22034/jtd.2021.245098}, abstract = {Whereas the productivity generated by implementing innovation in firms for competitive advantage and ultimately having a better performance is the result of the interaction between the business environment, innovation strategies, and corporate capabilities; And that so far, significant studies have not been performed on the interaction of the business environment (as an external factor) and innovation strategies on firm performance; Therefore, the main objective of this research was to investigate the impact of a firm's business performance by aligning innovation strategies (two dimensions of "product innovation" and "process innovation") with the business environment (within the three factors of "dynamism", "competitiveness", and "technological change").Using the data obtained from the questionnaire - from experts of Iranian plastics manufacturing companies - and finally modeling, and analyzing the data by the fuzzy inference system in MATLAB software using the method of Mamdani implication; The study shows that in this industry, the process innovation will have a greater impact on business performance than product innovation. furthermore, technological changes have a greater impact on business performance than dynamism and competitiveness. Overall, this study illustrated the strategic alignment between technological change and process innovation strategy in improving business performance. These results necessitate the targeted selection of innovation strategy based on different environmental conditions for firms}, keywords = {Innovation Strategy,Business Environment,business performance,Fuzzy logic,Plastic industry}, title_fa = {همسویی راهبرد‌های نوآوری و محیط کسب‌و‌کار به منظور بهبود عملکرد تجاری در صنعت پلاستیک}, abstract_fa = {ازآنجا که بازده تولید شده از پیاده‌سازی نوآوری در بنگاه‌ها جهت کسب مزیت رقابتی و درنهایت داشتن عملکرد بهتر، ماحصل تعامل بین محیط کسب‌و‌کار، راهبرد‌های نوآوری و قابلیت‌های شرکت‌ها است؛ و اینکه تاکنون مطالعاتِ قابل‌توجهی در مورد برهم‌کنشِ محیط کسب‌و‌کار (به‌عنوان عامل بیرونی) و راهبرد‌های نوآوری بر عملکرد شرکت ها صورت نگرفته است؛ بنابراین هدف اصلی این پژوهش، بررسی اثرپذیری عملکرد تجاری یک بنگاه از همسویی راهبرد‌های نوآوری (دو بعدِ نوآوری محصول و نوآوری فرآیند) با محیط کسب‌و‌کار (در چارچوب سه عامل پویایی، رقابت‌پذیری، و تغییرات تکنولوژیک) است.با ‌استفاده‌از داده‌های بدست آمده از پرسشنامه - از خبرگان شرکت های تولیدی صنعت پلاستیک ایران - و سرانجام مدلسازی، و تجزیه و تحلیل داده‌ها بوسیله سیستم استنتاج فازی در نرم افزار متلب با بکارگیری روش استلزام مَمدانی؛ مطالعه فوق نشان می‌دهد که در این صنعت، نوآوری فرآیند در مقایسه با نوآوری محصول تأثیر بیشتری بر عملکرد تجاری خواهد گذاشت. از‌سوی‌دیگر، تغییرات تکنولوژی در مقایسه با پویایی و رقابت‌پذیری تأثیر بزرگتری بر عملکرد تجاری می‌گذارد. در مجموع، این پژوهش همسویی راهبردی بین راهبرد نوآوری فرآیند و تغییرات تکنولوژیک در بهبود عملکرد تجاری را به تصویر کشاند. این نتایج، انتخاب هدفمند راهبرد نوآوری براساس شرایط مختلف محیطی برای بنگاه‌ها را ضروری می‌سازد.}, keywords_fa = {راهبرد نوآوری,محیط کسب‌وکار,عملکرد تجاری,منطق فازی,صنعت پلاستیک}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_245098.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_245098_4bd578416a2d2e67df4f3ab40c409da2.pdf} }