@article { author = {salimi zaviyeh, seyyed ghasem}, title = {Crisis Response Strategies during the Coronavirus Crisis (COVID- 19) in the Production and Industry Sector}, journal = {Quarterly journal of Industrial Technology Development}, volume = {18}, number = {39}, pages = {63-76}, year = {2020}, publisher = {Technology Development Institute}, issn = {2676-5403}, eissn = {2676-5411}, doi = {}, abstract = {The prevalence of a pervasive crisis such as Coronavirus threatens the survival of manufacturing companies, especially the industry sector, on a global scale, that results in devastating social and economic consequences for the production sector. In the present paper, we investigate the crisis response strategies and solutions during the Coronavirus crisis in the production and industry sector and recommend some strategies for the production sector in Iran. According to the latest national and international reports, the Coronavirus crisis response strategies in the production and industry sector have been extracted from the reports (McKinsey Consulting Group, Economy in the Time of COVID-19 Book, Report presented by Dr. Delavari from the Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran, etc.). Therefore, the descriptive analysis and content analysis were used for the present research. Considering the content analysis, about 10 important and key reports were investigated and 7 important classifications in the crisis response strategies section in the production and industry sector were presented. These 7 classifications include damage to the production and industry sectors, triple blows to the production sector, a framework for the strategic crisis measures program, production business resilience strategies, and crisis response strategies. Accordingly, 4 strategies are of significant importance in the time of crisis, including retreat, perseverance (endurance), innovation, and exit strategies. Being aware of these strategies and responses will have implications for both managers and strategy researchers}, keywords = {Strategy,Crisis,COVID-19,Production and Industry,Strategic crisis measures program}, title_fa = {استراتژی های پاسخ به بحران درزمان بحران (کووید 19) در بخش تولید و صنعت}, abstract_fa = {وقوع بحران همهگیر نظیرکرونا ویروس، بقای شرکتهای تولیدی و به خصوص بخش صنعت را در مقیاس جهانی تهدید می‌کند که نتایج ویرانگر اجتماعی و اقتصادی را برای بخش تولید در پی خواهد داشت. در این مقاله راهکارها و استراتژی‌های پاسخ به بحران در زمان بحران کرونا در بخش تولید و صنعت را مورد بررسی قرار خواهیم داد و استراتژی‌هایی را برای بخش تولید در کشور ایران پیشنهاد خواهیم داد. با توجه به جدیدترین گزارش‌های داخلی و خارجی، استراتژیهای پاسخ به بحران کرونا ویروس در بخش صنعت و تولید، ازگزارشات (گروه مشاوران مکنزی ،کتاب اقتصاد در زمان کووید 19، گزارش دکتر دلاوری از دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و...) استخراج شده است. لذا بدین منظور از تجزیه و تحلیل توصیفی و تحلیل محتوا برای تحقیق حاضر استفاده شده است . با توجه به تحلیل محتوا حدود ده گزارش مهم و کلیدی مورد بررسی واقع شد و هفت طبقهبندی مهم در بخش استراتژی‌های پاسخ به بحران در بخش صنعت و تولید ارائه گردید. این هفت طبقه بندی شامل بخش‌هایی مانند آسیب‌های بخش تولید و صنعت ، ضربات سه گانه به بخش تولید، ارائه یک چارچوب برنامه اقدامات استراتژیک در زمان بحران ،استراتژی‌های تاب‌آوری کسب وکارهای تولیدی و استراتژی‌های پاسخ به بحران خواهد بود. بر همین اساس چهار استراتژی در زمان بحران حائز اهمیت می‌باشد که عبارتند از : استراتژی (عقب نشینی ، پشتکار (استقامت) ، نوآوری و خروج. آگاهی از این استراتژی‌ها و پاسخ ها پیامدهایی را هم برای مدیران و هم برای محققان استراتژی در پی خواهد داشت.}, keywords_fa = {استراتژی,بحران,کووید 19,تولید و صنعت,برنامه اقدام استراتژیک بحران}, url = {https://jtd.iranjournals.ir/article_43252.html}, eprint = {https://jtd.iranjournals.ir/article_43252_b54b3dd6bcf2c360f2ec6087a40dc4f6.pdf} }