%0 Journal Article %T بررسی تاثیر انعطاف‌پذیری استراتژیک برعملکرد بازار شرکت ها: نقش میانجی‌گری نوآوری باز %J فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی %I پژوهشکده توسعه تکنولوژی %Z 2676-5403 %A ابراهیم پور ازبری, مصطفی %A نوع پسند اصیل, سید محمد %A احمدی سراوانی, مهسا %D 2015 %\ 11/22/2015 %V 13 %N 26 %P 5-16 %! بررسی تاثیر انعطاف‌پذیری استراتژیک برعملکرد بازار شرکت ها: نقش میانجی‌گری نوآوری باز %K انعطاف‌پذیری استراتژیک %K نوآوری باز %K کسب تکنولوژی خارجی %K بهره‌برداری از تکنولوژی خارجی %K عملکرد بازار شرکت %R %X در عصر حاضر، شرکت‌ها برای انطباق با شرایط متغیر در بازار و مقابله با رقبا به‌دنبال کسب مزایای رقابتی هستند تا بتوانند زمینه بقای خود را در محیط پرتلاطم فراهم کرده و عملکرد بهتری از خود نشان دهند. انعطاف‌پذیری به عنوان یک قابلیت رقابتی برای شرکت در نظر گرفته می‌شود و موجبات پذیرش شرایط پیش‌بینی نشده و تغییرات سریع محیط را فراهم می‌کند. هدف این مقاله بررسی تاثیر انعطاف پذیری استراتژیک بر عملکرد بازار با نقش میانجی‌گری نوآوری باز می‌باشد. در این مقاله کسب تکنولوژی خارجی و بهره‌برداری از تکنولوژی خارجی به‌ عنوان دو بعد نوآوری باز در نظر گرفته شده‌است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. به منظور بررسی فرضیه‌های پژوهش80 شرکت تولیدی کوچک و متوسط واقع در شهر صنعتی رشت مورد بررسی قرار گرفت و تجزیه و تحلیل داده‌ها توسط مدل‌سازی معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزئی (PLS) انجام شد. نتایج نشان داد که انعطاف پذیری استراتژیک بر نوآوری باز تاثیر مثبت و معنی دار دارد و همچنین نوآوری باز بر عملکرد بازار تاثیر مثبت و معنی دار دارد. %U https://jtd.iranjournals.ir/article_18081_d7572fd7c31f38506df35b1a69005d78.pdf