نوع مقاله: مقاله ترویجی

نویسندگان

1 دانشگاه علامه طباطبائی

2 دانشیار دانشگاه صنعتی مالک اشتر

چکیده

«همکاری در تحقیق و توسعه» مدیران را در مواجه با افزایش تنوع در نیازهای متغیر مشتریان، افزایش رقبا، نرخ رشد شتابان علمی و نوآوری‌های فناورانه محصولات کمک می‌نماید. این همکاری با ظهور مفاهیمی چون جهانی شدن و نوآوری باز بستری را برای رفع محدودیت‌های شرکت‌ها، ارتقای توانمندی‌ها نوآوری و افزایش دسترسی شرکت‌ها به بازارها را فراهم آورده است. هر چند همکاری در تحقیق و توسعه توانسته است شرکت‌ها را در انجام نوآوری کمک نماید اما همچنان ابهاماتی در ماهیت و چگونگی شکل‌گیری آن وجود دارد. این مقاله تلاش دارد با بر شمردن چرایی شکل‌گیری آن دو هدف اصلی دستیابی به فناوری و بازارهای جدید به منظور افزایش بهره‌وری در فرآیند نوآوری را تبیین نماید. همچنین با بررسی انواع همکار، ساختار همکاری، سبک همکاری و فرآیند همکاری بیان گردد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

عنوان مقاله [English]

R&D Collaboration: Why and How?

نویسنده [English]

  • Javad Soltanzadeh 1

چکیده [English]

Research and development (R&D) collaboration helps the firms to deal with the variety increase of customers’ variable needs, increased competition, and rapid growth rate of scientific and technological innovation of products. Along with the advent of concepts such as globalization and open innovation, this collaboration has paved the way to remove firms’ limitations, improve innovation capabilities, and increase firms’ accessibility to new markets. Although, R&D collaboration has positive effects on firms’ innovation, but there are ambiguities about its nature and how. By enumerating the reasons of their formation, this paper attempts to clarify the main objective of accessing the technology and new markets in order to increase the productivity in innovation process. Also, to make clear the types, structure, style, and process of R&D collaboration by reviewing the present studies. 

کلیدواژه‌ها [English]

  • R&D Collaboration
  • access to technology and market
  • collaboration structure
  • collaboration style