[1] امامی، حسن؛ ارائه الگوی ارزیابی فرایند تجاری سازی دستاوردهای تحقیق و توسعه (مطالعه موردی: صنایع بیوتگنولوژی دارویی، رساله دکترای مدیریت تکنولوژی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، 1394.
[2] خلیل، طارق(ترجمه: اعرابی، سید محمد؛ ایزدی، داود)؛ مدیریت تکنولوژی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1387.
[3] رئوفی، مسعود ؛
تجاریسازی ایدههای جدید، برگرفته از وبگاه
www.alef.ir ،1390.
[4] رادفر، رضا؛ خمسه، عباس؛ مدنی، حسام الدین؛ "تجاریسازی فناوری، عامل موثر در توسعه فناوری و اقتصاد"، رشد فناوری، شماره 20، 1388.
[5] رستمی، زهرا؛ طراحی الگوی تجاریسازی محصولات نانوتکنولوژی با رویکرد انتقال تکنولوژی در صنایع غذایی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، 1395.
[6] سیدآقایی، نیکو؛ منصوری، مهتا؛ "کاربرد فناوری نانو در افزایش امنیت مواد غذایی"، ماهنامه زنگ نانو، شماره 30، 1391 .
[7] شاهوردی، حمیدرضا؛ بحرینی، محمدعلی؛ صالحی یزدی، فاطمه؛ "موانع تجاریسازی در نانوفناوری"، دوفصلنامه علمی- ترویجی توسعه تکنولوژی صنعتی، دوره 8، سیزده، بهار و تابستان 1389، صص 72-67، 1389.
[8] کلانتری، اسماعیل؛ میگونپوری، محمدرضا؛ یدالهی فارسی، جهانگیر؛ "مطالعه عوامل سازمانی تاثیرگذار بر راهبرد تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی(مطالعه موردی: فناوری نانو)"، مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 13، شماره 2، 1394.
[9] محمدی، مجید؛ "شناسایی و رتبهبندی عوامل محیطی تاثیرگذار در تجاریسازی فناوری نانو در صنعت غذایی ایران"، دوفصلنامه علمی- ترویجی توسعه تکنولوژی صنعتی دوره 12، بیست و سه، بهار و تابستان ، صفحه 11-20، 1393.
[10] محمدی یزدی، سعید؛ "مروری بر کابردهای فناوری نانو در کشاورزی و صنایع غذایی"، ماهنامه فناوری نانو، کاربردهای فناوری نانو در صنایع، سال دوازدهم، شماره 7، مهر 1392.
[11] موسوی، ربابه؛ رضایی، رضا؛ گلستانی، جهان؛ اسلامی، شهابالدین؛ "فناوری نانو و صنایع غذایی"، ماهنامه فناوری نانو، اندیشگاه فناوری نانو، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سال هشتم، شماره 3، 1388.
[13] Cho. J; Lee, J; “Development of a new technology product evaluation model for assessing commercialization opportunities using Delphi method and fuzzy AHP approach”, Expert Systems with Applications, Vol. 40, pp. 5314-5330, 2013.
[14] Cho, Jaemin; Lee, Jaeho; ”Commercialization of university inventions: Individual and institutional factors affecting licensing of university patents”, Expert Systems with Applications, Vol. 40, Issue 13, pp. 5314-5330, 2013.
[15] Ghazinoori, Seyyed Reza; “Strategies and trends for commercialization and marketing of high technologies Case study: Nanotechnology in Iran”, 2nd Management of Technology Iranian Conference, 2005.
[16] Gordon, Roman; Gorodnitsky, Igor; Promtov, Maxim; “Cavitation Generator”, US patent 7,762,715, July 27, 2010 .
[17] Gordon, Roman; Gorodnitsky, Igor; Promtov, Maxim; “Multi-Stage Cavitation” ,US patent 8,042,989,October 25, 2011
[18] Gordon, Roman; Gorodnitsky, Igor; Promtov, Maxim; “Method for Cavitation-Assisted Refining, Degumming and Dewaxing of Oil and Fat”, US Patent No. 8,911,808, December 16, 2014.
[19] Hosseini, Seyed Jamal; Esmaeeli, Somaieh; “To Determine the Challenges in Commercializathion of Nano technology in Agricultural Sector of Iran”, Research journal of biological science, Vol. 5, Issue 6, pp. 448-451, 2010.
[20] Kumar, V.; Jain, P.; “Commercialization of New Technology in India: An Empirical Study of Perceptions of Technology Institutions”, Technovation, 2003.
[21] Lo, Chih cheng; Wang, Chun hsien; Chien, Pei Yu; Hung, ChienWei; “An Empirical study of commercialization performance on nanoproducts”, Technovation, Vol. 32, pp. 168-178, 2012.
[22] Mijung, Jung; Yi-beck, Lee; Heesang, Lee; “Classifying and prioritizing the success and failure factors of technology commercialization of public R&D in South Korea: using classification tree analysis”, the journal of Technology Transfer, Vol. 40, Issue 5, pp. 877–898 DOI 10.1007/s10961-014-9376-5, .2015.
[23] Jackson, M. J.; W., Ahmed; M., Whitt; R., Handy; G.M, Robinson; M.D, Whitfield; J.S, Morrell; “Commercialization of nanotechnologies: technology transfer from university research laboratories” , Elsevier, 2015.
[24] Noorlizawati, Abd Rahim; Zainai B, Mohamed; Astuty, Amrin; “Commercialization of Emerging Technology: The Role of Academic Entrepreneur, Procedia - Social and Behavioral Sciences”, Vol. 169, pp. 53-60, 2015.
[25] Norain, Ismail; Mohd Jailani Mohd nor; Safiah, SidekA; “Framework for a Successful Research Products Commercialisation: A Case of Malaysian Academic Researchers- Procedia”, Social and Behavioral Sciences, Vol. 195- 3, 2015.
[26] Pal Kaur, Indu; Kakkar, Vandita; Kaur Deol, Parneet; Yadav, Monika; Singh, Mandeep; Sharma, Ikksheta; “Issues and concerns in nanotech product development and its commercialization”, Journal of Controlled Releas, 2014.
[27] Reddy Metla, C.M; Entrepreneurship and Commercialization: The Case of Kansas State University, Master Thesis, Department of Agricultural Economics, Kansas State University, 2007.