Document Type : Research Paper

Authors

1 Department of Economics, Management and Accounting, Yazd University

2 PhD student Industrial Management the School of Accounting&Management, Allameh Tabataba’i University

Keywords

Main Subjects

[1]   اخوان صراف، احمد رضا؛ نیل فروش­زاده، مریم؛ "تعیین عوامل شکست اجرای بهبود مستمر براساس فرایند تحلیل سلسله مراتبی"،پژوهشنامه مدیریت اجرایی، شماره 2، صص 36-13، 1388.
[2]   علامه، سیدمحسن؛ دانیالی ده حوض، محمود؛ منصوری، حسین؛ "تبیین رابطه بین بهبود مستمر با تعهد سازمانی"، مدیریت کسب­وکار، شماره 12، 1390.
[3]    مظلومی، نادر؛ زمانی، محمود؛ سیدنقوی، میرعلی؛ ربانی، عارفه؛ "رابطه یادگیری سازمانی، بهبود مستمر و اعتماد میان سازمانی با عملکرد سازمانی(شرکت های نمایندگی خدمات بیمه ای) "،پژوهشنامه بیمه، شماره 2، صص 182-163، 1393.
[4]    سماوی، حمیده؛ برادران، مسعود؛ رضایی مقدم، کوروش؛ "بهبود مستمر فرایند آموزش در نظام آموزش عالی کشاورزی: کاربرد مدیریت کیفیت فراگیر"، فصلنامه علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، شماره 2، صص 42-27،  1387.
[5]   موید، امین؛ "ارائه برنامه آموزشی جهت بهبود مستمر دانش عملی کارکنان در صنعت نفت و گاز"، پژوهش­های جدید در مدیریت و حسابداری، شماره 4، صص 98-83، 1395.
[6]    شکیب، مهدی؛ "بررسی راهکارهای لازم جهت افزایش خلاقیت کارکنان با رویکرد کایزن(بهبود مستمر) مطالعه موردی پالایشگاه گاز پارسیان"، مدیریت کسب­وکار، شماره 30، صص 36-19، 1395.
[7]    میرکاظمی، سیده عذرا؛ قلیزاده، محمدحسن؛ سهیلی پیشکناری، سحر؛ "رتبه‌بندی باشگاه‌های بدنسازی شهر رشت از نظر بهداشت با استفاده از روش‌های تصمیم‌گیری چند‌ معیاره"، فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، دوره 2، شماره 6، صص 30-19، 1394.
[8]     Bessant, J.; Caffyn, S.; “High-involvement innovation through continuous improvement”, International Journal of Technology Management, Vol. 14, Issue 1, pp. 7-28, 1997.
[9]     Alan J., Beckett; Wainwright, Charles ER; Bance, David; “Implementing an industrial continuous improvement system: a knowledge management case study”, Industrial Management & Data Systems, Vol. 100, Issue 7, pp. 330-338, 2000.
[10] Al Ahbabi, Mubarak; Alshawi, Mustafa; “BIM for client organisations: A continuous improvement approach”, Construction Innovation, Vol. 15, No. 4, pp. 402-408, 2015.
[11] Anderson, Stephen; Roshni, Kumari; “Continuous improvement in schools: Understanding the practice”, International journal of educational development, Vol. 29, No. 3, pp. 281-292, 2009.
[12] Bhuiyan, Nadia; Amit, Baghel; Wilson, Jim; “A sustainable continuous improvement methodology at an aerospace company”, International Journal of Productivity and Performance Management, Vol. 55, No. 8, pp. 671-687, 2006.
[13] Barber, Kevin D.; Munive-Hernandez, J. Eduardo; Keane. John P.; “Process-based knowledge management system for continuous improvement”, International Journal of Quality & Reliability Management, Vol. 23, No. 8, pp. 1002-1018, 2006.
[14] Nilsson-Witell, Lars, Antoni, Marc; Dahlgaard, Jens J.; “Continuous improvement in product development: Improvement programs and quality principles”, International Journal of Quality & Reliability Management Vol. 22, No. 8, pp. 753-768, 2005.
[15] Nguyen, Phuong Anh; Robinson, Alan G.; “Continuous improvement in Vietnam: unique approaches for a unique culture”, Journal of Asia Business Studies, Vol. 9, No. 2, pp. 195-211, 2015.
[16] Eirin, Lodgaard; Ingvaldsen, Jonas A.; Aschehoug, Silje; Gamme, Inger; “Barriers to continuous improvement: perceptions of top managers, middle managers and workers”, Procedia CIRP, Vol. 41, pp. 1119-1124, 2016.
[17] Nguyen, Phuong Anh; Robinsonl, Alan G.; “Continuous improvement in Vietnam: unique approaches for a unique culture”, Journal of Asia Business Studies, Vol. 9, No. 2, pp. 195-211, 2015.
[18] Stelson, Paul; Hille, Joshua; Eseonu, Chinweike; Doolen, Toni; “What drives continuous improvement project success in healthcare?”, International journal of health care quality assurance, Vol. 30, No. 1, pp. 43-57, 2017.
[19] Bessant, Jo; Caffyn, S.; Gilbert, J.; Harding, R.; Webb, S.; “Rediscovering continuous improvement”, Technovation, Vol. 14, No. 1, pp. 17-29, 1994.
[20] McLean, Richard S.; Jiju, Antony; Jens J., Dahlgaard; “Failure of Continuous Improvement initiatives in manufacturing environments: a systematic review of the evidence”, Total Quality Management & Business Excellence, Vol. 28, No. 3-4, pp. 219-237, 2017.
[21] Oprime, Pedro C.; Sousa Mendes, Glauco Henrique de; Pimenta, Márcio Lopes; “Continuous improvement: critical factors in Brazilian industrial companies”, International Journal of Productivity and Performance Management, vol. 61, No. 1, pp. 69-92, 2011.
[22] Hatami-Marbini, A.; Tavana, M.; “An extension of the Electre I method for group decision-making under a fuzzy environment”, Omega, Vol. 39, No. 4, pp. 373–386, 2011.
[23] Chen, C.-T.; “Extensions of the TOPSIS for group decision-making under fuzzy environment”, Fuzzy sets Syst., Vol. 114, No. 1, pp. 1–9, 2000.
[24] Amiri, M. P.; “Project selection for oil-fields development by using the AHP and fuzzy TOPSIS methods”, Expert Syst. Appl., Vol. 37, No. 9, pp. 6218–6224, 2010.