[1] انصاری، رضا؛ عابدی شربیانی، علی اکبر؛ خیاط خوشدوز، محمد؛ "بررسی تاثیر فعالیتهای مدیریت تکنولوژی بر قابلیتهای چابکی سازمان"، نشریه مدیریت تولید و عملیات، دوره 7، شماره 1، پیاپی 12، صص 214-191، 1395.
[2] بادین، مسعود؛ "شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر عملکرد تجاری صنعت بیمه کشور"، بیست و سومین همایش ملی و نهمین همایش بینالمللی بیمه و توسعه، تهران، پژوهشکده بیمه، 1395.
[3] پویا، علیرضا؛ "تاثیر تکنولوژی تولید بر قابلیتهای رقابتی تولید و بهبود عملکرد تجاری"، فصلنامه مدیریت توسعه تکنولوژی، شماره 3، صص 54-35، 1393.
[4] حری، مرضیه؛ نیکبخت، محمدرضا؛ شکرچی زاده، احمدرضا؛ "رابطه بین مدیریت تکنولوژی و عملکرد عملیاتی در شرکتهای تولیدی"، نشریه فرآیندهای پیشرفته ساخت و تولید، دوره 4، شماره 6، صص 79-69، 1396.
[5] رادفر، رضا؛ خمسه، عباس؛ مدیریت تکنولوژی، نگرشی جامع بر تکنولوژی، نوآوری و تجاریسازی، چاپ دوم. تهران، انتشارات علمی و فرهنگی، 1396.
[6] زند حسامی، حسام؛ آشتیانیپور، زینب؛"تحلیل چگونگی تاثیر قابلیتهای نوآوری تکنولوژیکی بر رقابتپذیری شرکتهای کوچک و متوسط"، فصلنامهعلمی- پژوهشیمدیریتنوآوری، دوره 2، شماره 2، صص 24-1، 1392.
[7] ساجدی، سجاد؛ جلالی، علیرضا؛ "بررسی مفاهیم تکنولوژی و مدیریت تکنولوژی"، دومین کنفرانس بینالمللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری. تهران، 1397.
[8] سرمدی، یاسمن؛ خمسه، عباس؛ اوحدی، فریدون؛ "ارزیابی عملکرد مدیریت فنآوری و رتبهبندی شاخصهای عملکردی"، فصلنامهتوسعهتکنولوژیصنعتی، شماره سی و سه، صص 16-5، 1397.
[9] شاهدی، مانا؛ آسیبشناسی فرآیندهای مدیریت تکنولوژی درشرکتهای دانشبنیان مستقر در مراکز رشدتکنولوژی(مورد مطالعه: شرکتهای دانشبنیان مستقر در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی امیرکبیر)، پایاننامهکارشناسیارشد،رشتهمدیریت -گرایشانتقالتکنولوژی، دانشکدهمدیریتوحسابداری، دانشگاه علامهطباطبایی، 1395.
[10] قدیمی، فاطمه؛ بررسی تاثیر استراتژی زنجیره تامین دوسوتوان بر چابکی، قابلیتهای رقابتی و عملکرد تجاری: مطالعه موردی صنعت آب ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، واحد پردیس بینالملل، دانشگاه خوارزمی، 1397.
[11] قهرمانی، محمد؛ "بررسی تاثیر مدیریت تکنولوژی و تحقیق و توسعه بر عملکرد سازمان از لحاظ نوآوری و کیفیت"، دومین همایش ملی و دومین همایش بینالمللی مدیریت و حسابداری ایران، 1394.
[12] یزدانی کاشانی، حسین؛ سعیدی، غلامرضا؛ جایگاه اقتصاد دانشبنیان در فرآیند توسعه اقتصادی، معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیسجمهور، صص 16-1، 1393.
[13] Aboelmaged, Mohamed; “The drivers of sustainable manufacturing practices in Egyptian SMEs and their impact on competitive capabilities: A PLS-SEM model”, Journal of Cleaner Production, No. 175, pp. 207-221, 2018.
[14] Ahmad, N.; Lazim Shamsuddin, H.M.; A. Wahab, E.; “The Relationship between Technological Capability and Manufacturing Performance”, International Journal of Supply Chain Management, Vol. 8, No. 2, pp. 930-938, 2019.
[15] Ambe, I. M.; “Agile supply chain: Strategy for competitive advantage”, Journal of Global Strategic Management, No. 7, pp. 5-17, 2010.
[16] Arana-Solares, Iván Andrés; Ortega-Jiménez, César H.; Alfalla-Luque, Rafaela; de los Ríos, José Luis Pérez-Díez; “Contextual factors intervening in the manufacturing strategy and technology management-performance”, International Journal of Production Economics, No. 1, pp. 1-33, 2018.
[17] Cetindamar, Dilek; Phaal, Robert; Probertb, David R.; “Technology management as a profession and the challenges ahead”, Journal of Engineering and Technology Management, No. 41, pp. 1-13, 2016.
[18] Estrada, Salvador; Cano, Karen; Aguirre, Joao; “How is technology managed in SMEs Differences and similarities between micro, small and medium enterprises?”, Contaduríay Administración, Especial Innovación, Vol. 64, No. 1, pp. 1-21, 2019.
[19] Garo, Jr.; W.R. Guimarães, M.R.N.; “Competitive Priorities and Strategic Alignment as Mediators in the Relationship between Companies in the Brazilian Automotive Supply Chain”, South African Journal of Industrial Engineering, Vol. 29, No. 1, pp. 184-194, 2018.
[20] Ghosh, B.; Kumuthadevi, K.; Jublee, D.; “Linkage among Competitiveness, Competitive Advantage and Competitive Priority of Apparel Export Firms at Tirupur”, International Journal of Management Research & Review, Vol. 6, Issue 8, pp. 1012-1029, 2016.
[21] Gregory, M.J.; “Technology management: a process approach, Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part B”, Journal of Engineering Manufacture, Vol. 209, No. 5, pp. 347-356, 1995.
[22] Hooley, G.; Fahy, J.; Greenley, G.; Beracs, J.; Fonfara, K.; Snoj, B.; “Market orientation in the service sector of the transition economies of central Europe”, European Journal of Marketing, Vol. 37, No. 1/2, pp. 86-106, 2003.
[23] Huhtala, J. P.; Sihvonen, A.; Frösén, J.; Jaakkola, M.; Tikkanen, H.; “Market orientation, innovation capability and business performance: Insights from the global financial crisis”, Baltic Journal of Management, Vol. 9, Issue 2, pp. 134-152, 2014.
[24] Jitpaiboon, T.; “The Study of Competitive Priorities and Information Technology Selection: Exploring Buyer and Supplier Performance”, Journal of International Technology and Information Management, Vol. 23, Issue 3/4, pp. 91-124, 2014.
[25] Jolly, V.J.; Commercializing New Technologies: Getting from Mind to Market, HBR Press, Boston, Mass.: Harvard Business School Press, 1997.
[26] Kajalo, S.; Lindblom, A.; “Market orientation, entrepreneurial orientation and business performance among small retailers”, International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 43, Issue 7, pp. 580 – 596, 2015.
[27] Martın-Consuegraa, David; Esteban, Agueda; “Market orientation and business performance: An empirical investigation in the airline industry”, Journal of Air Transport Management, No. 13, pp. 383–386, 2007.
[28] Pelham, A. M.; “Market orientation and performance: The moderating effects of product and customer differentiation”, The Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 12, Issue 5, pp. 276-296, 1997.
[29] Schuh, G.; Kramer, L.; “Cybernetic approach for controlling technology management activities”, 48th CIRP Conference on MANUFACTURING SYSTEMS - CIRP CMS 2015, Procedia CIRP 41, pp. 437 – 442, 2016.
[30] Shad, Muhammad Kashif; Woon, Lai Fong; Lai Fatt, Chuah; Klemeš, Jiří Jaromír; Bokhari, Awais; “Integrating Sustainability Reporting into Enterprise Risk Management and its Relationship with Business Performance: A Conceptual Framework”, Journal of Cleaner Production, No. 208, pp. 415-425, 2018.
[31] Sharif, N.; “Strategic Role of Technological Self-Reliance in Development Management”, Technological Forecasting and Social Change, No. 62, pp. 219–238, 1999.
[32] Sumanth, D.J.; Sumanth, J.J.; The technology cycle: approach to technology management, in Gaynor, G.H. (Ed.), Handbook of Technology Management, McGraw‐Hill, New York, NY, 3.1‐3.17, 1996.
[33] Tas, M.; Yeloglu, H.O.; “The need for Technology Management Education for Undergraduate Programs: A Conceptual Framework”, Universal Journal of Educational Research, Vol. 6, Issue 2, pp. 249-256, 2018.
[34] Torjai, L.; Nagy, J., Bai, A.; “Decision hierarchy, competitive priorities and indicators in large-scale herbaceous biomass to energy’ supply chains”, Biomass and Bioenergy, No. 80, pp. 321-329, 2015.
[35] Tracey, M.; Vonderembse, M.A.; Lim, J.S.; “Manufacturing technology and strategy formulation: keys to enhancing competitiveness and improving performance”, Journal of Operations Management, No. 17, pp. 411–428, 1999.
[36] Unsal, Ersin; Cetindamar, Dilek; “Technology Management Capability: Definition and Its Measurement”, European International Journal of Science and Technology, Vol. 4, No. 2, pp. 181-196, 2015.
[37] Wang, H.; “Technology management in a dual world”, International Journal of Technology Management, No. 8, pp. 108–120, 1993.
[38] Wim, Vanhaverbeke; Vareska, Van de Vrande; Chesbrough, Henry; “Understanding the Advantages of Open Innovation Practices in Corporate Venturing in Terms of Real Options”, Journal Creativity and Innovation Management, Vol. 17, Issue 4, pp. 250-258, 2008.