دوره 20 (1401)
دوره 19 (1400)
دوره 18 (1399)
دوره 17 (1398)
دوره 16 (1397)
دوره 15 (1396)
دوره 14 (1395)
دوره 13 (1394)
دوره 12 (1393)
دوره 11 (1392)
دوره 10 (1391)
دوره 9 (1390)
دوره 8 (1389)
دوره 5 (1386)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
1. ارائه مدل نوآوری مبتنی بر مشتری با تمرکز بر روی مراحل اولیه فرآیند نوآوری محصول؛ در پارادایم نوآوری باز
دوره 14، شماره 28 ، آذر 1395، صفحه 5-20
چکیده
تحولات روزافزون فضای کسب وکار، دگرگونی سریع بازارها و افزایش رقابت پذیری سبب شده تا نقش نوآوری در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی سازمان ها و ایجاد مزیت رقابتی برای آنها، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. ... بیشتر2. مدل تجاری سازی دستاوردهای تحقیقات دانشگاهی مبتنی بر مطالعه تطبیقی
دوره 14، شماره 28 ، آذر 1395، صفحه 21-36
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدلی جامع در تجاریسازی دستاوردهای تحقیقات دانشگاهی است که تا حد امکان حالات مختلف تجاریسازی را پوشش داده و ذینفعان درگیر در این حوزه را در جهت پاسخگویی به پرسشهای فرارو ... بیشتر3. بررسی ظرفیت جذب دانش و فناوری صنایع تولیدی و خدماتی (بررسی موردی شرکتهای دارویی و بانکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران)
دوره 14، شماره 28 ، آذر 1395، صفحه 37-50
چکیده
در محیط نوین کسبوکار که دو ویژگی اصلی آن ابهام و پیچیدگی است، مزیت رقابتی سازمانها بیش از آنکه وابسته به منابع فیزیکی آنها باشد، به دانشی که در اختیار آنهاست بستگی دارد. یکی از مفاهیم مرتبط با ... بیشتر4. مدلی علّی برای اقدامات موجود در مدیریت چرخه حیات سیستمهای اطلاعاتی(مورد مطالعه: شرکتهای تولید کننده سیستمهای اطلاعاتی شهر تهران)
دوره 14، شماره 28 ، آذر 1395، صفحه 51-72
چکیده
هر محصول نرم افزاری دارای یک چرخه حیات است که آغاز حیات آن با پاسخگویی به نیاز کاربران یا بهعنوان مفهوم یک محصول جدید آغاز شده و با منسوخ شدن یا از کار افتادن پایان مییابد. بنابراین چرخه حیات محصولات ... بیشتر5. شناسایی چالشها و راهکارهای موفقیت تحقیق و توسعه(مورد مطالعه: مرکز تحقیقات مخابرات ایران)
دوره 14، شماره 28 ، آذر 1395، صفحه 73-86
چکیده
امروزه و در شرایط فعلی کشور، رشد اقتصادی مستمر یکی از نیازهای اساسی به شمار میرود. در این میان، افزایش اثربخش و حساب شدهی مخارج تحقیق و توسعه و مدیریت کارآمد آن میتواند راه حلی برای توسعه اقتصادی ... بیشتر6. رویکرد نوین نوآوری باز:مفاهیم، پیشینه تحقیقاتی و افق های پیش رو
دوره 14، شماره 28 ، آذر 1395، صفحه 87-100