[1] فارسیجانی، حسن؛ سمیعی نیستانی، ابوالفضل؛ "بررسی نقش یکپارچگی بین مدیریت کیفیت جامع و مدیریت تکنولوژی در تعیین عملکردهای کیفیت و نوآوری (پژوهشی در مورد شرکتهای تولیدی استان مرکزی)"، نشریه مدیریت تکنولوژی اطلاعات، سال دوم، شماره 4، صص 136-117، 1389.
[2] آزاد، ناصر؛ ارشدی، ایمان؛ "بررسیتأثیرفرهنگسازمانیبردرکحمایتازنوآوری)موردکاویشرکتمادرتخصصیبازرگانیدولتیایران("،بررسی های بازرگانی، شماره 36 مرداد و شهریور 1388.
[3] جاوید، غزاله؛ باقرینژاد، جعفر؛ "ارتباط فرایند نوآوری باز و توانمندی جذب بنگاهها"، فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، دوره 8، شماره 31، صص 61-53، 1391.
[4] ملاحسینی، علی؛ فتحی، فرید؛ "بررسیمتغیرهایمؤثربرالگوینوآوریدرشرکتهای متوسطوکوچکشهرکرمان"، دوفصلنامه برنامه و بودجه، دوره 4، شماره 1، صص 74-59، بهار و تابستان 1388.
[5] رحمانیان، سعید؛ نصر، مهدی؛ "مدل واسطهای شبکهای برای نوآوری بازدر SMEها". چهارمین کنفرانس ملی مدیریت تکنولوژی ایران، تهران، انجمن مدیریت تکنولوژی ایران، 1389.
[6] قوامیپور، محسن؛ ایراندوست، عبدالله؛ "نقشروابطبینشرکتیدریادگیریشرکتیوایجادنوآوری بازدرشرکتهایکوچکومتوسط"، توسعه کارآفرینی، دوره ششم، شمار اول، صص 46-27، 1391.
[7] هاشمی دهقی، زهرا؛ "نوآوری باز و ضرورت پیادهسازی آن در سازمانها"، نشریه صنعت و دانشگاه، سال هفتم، شمارههای 25 و 25، 1393.
[8] ابراهیمپور ازبری، مصطفی؛ نوعپسند اصیل، سید محمد؛ احمدی سراوانی، مهسا؛ "بررسی تأثیر انعطافپذیری استراتژیک برعملکرد بازار شرکتها: نقش میانجیگری نوآوری باز"، دوفصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی، دوره 13، شماره 26، صص 16-5، 1394.
[9] اللهی، صفورا؛ رستگار، عباس علی؛ شفیعی نیک آبادی، محسن؛ "بررسیتأثیرقابلیتهای فرایندیمدیریتدانشبرعملکردنوآوریبااثر میانجیفرایندنوآوریدرسازمانهاباتکنولوژیپیشرفته"، فصلنامه مدیریت توسعه تکنولوژی، سال اول، شماره 4، صص 122-105، 1393.
[10] صادقی مقدم، محمدرضا؛ زمانی، محمود؛ گشتاسبی، محمد؛ شجاعی، یاسر؛ "بررسی عملکرد نوآوری محصول جدید در شرکتهای تولید کننده قطعات خودرو در ایران: یک مطالعه علّی"، فصلنامه مدیریت توسعه تکنولوژ، دوره سوم، شماره 1، صص 150-123، 1394.
[11] مدهوشی، مهرداد؛ طبیبی، محمدرضا؛ دلاوری، حمیدرضا؛ "تأثیر بازارگرایی و گرایش کارآفرینانه بر نوآوری در کسب و کارهای کوچک و متوسط"، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، دوره 17، شماره 65، صص 136-115، 1391.
[12] امین، فرشته؛ سیدجوادین، سیدرضا؛ رمضانی، علی؛ "تدوین مدل برنامهریزی استراتژیک نیروی انسانی بر مبنای فرایند توانمندسازی کارکنان"، مدیریت بازرگانی، دوره 6، شماره 2، صص 270-251، 1393.
[13] باقری، سیدمحمد؛ اصغری، فرشته؛ "بررسی هماهنگی میان استراتژیهای سطح کسب و کار و بازارگرایی در چارچوب مراحل چرخه عمر سازمان" ، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 19، صص 124-107، 1392.
[14] ابراهیمیان جلودار، سیدیاسر؛ ابراهیمیان جلودار، سیدمحمود؛ "چابکیسازمانی: سرعتپاسخگوییوانعطافپذیریسازمانی"، توسعه انسانی پلیس، شماره 39، 13-34، 1390.
[15] رفیعی، ساغر؛ حقیقینسب، منیژه؛ یزدانی، حمیدرضا؛ "تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند دربخش نرمافزاری صنعت تکنولوژی اطلاعات"، فصلنامه علمی - پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوم، شماره چهارم، شماره پیاپی 7، صص 195-182، 1391.
[16] منصوری، فرزانه؛ عباسنژاد، طیبه، عسکرپور، حمیدرضا؛ "طراحی شبکه زنجیره تأمین چابک در شرایط وابستگی تقاضا به قیمت، پژوهشهاینویندرتصمیمگیری"، دوره 2، شماره 1، صص 206-179، 1396.
[17] باقری، مهدی؛ محمد حسین، ابویی؛ "تعیین نیازهای اولویتدار مشتریان خردهفروش برای ارتباط با شرکت در مراحل مختلف چرخه عمر"،کاوشهای مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 8، صص 113-93، 1391.
[18] صفدری رنجبر، مصطفی؛ منطقی، منوچهر؛ توکلی، غلامرضا؛ "نوآوری باز، نگاهی جامع بر مفاهیم، رویکردها، روندها و عوامل کلیدی موفقیت" ، فصلنامه رشد فناوری، دوره دهم، شماره 40، صص 17-10، 1393.
[19] صدر، سید محمد جواد؛ انصاری، رضا؛ "تاثیر نوآوری باز و ناپایداریهای فنآورانه برعملکرد نوآوری در راستای کسب مزیت رقابتی در شرکتهای دانش بنیان (مورد مطالعه: شرکتهای مستقر در پارک علم وتکنولوژی شیخ بهایی واقع در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان)"،نشریه علمی – پژوهشی بهبود مدیریت، سال نهم، شماره 1، پیاپی 27، صص 114-95، بهار 1394.
[20] داوری، علی؛ رضازاده، آرش؛ مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS، انتشارات سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، چاپ دوم، 1393.
[21] مؤمنی، منصور؛ فعال قیومی، علی؛ تحلیل دادههای آماری با استفاده از SPSS، انتشارات کتاب نو، چاپ هفتم، ویرایش چهارم، 1390.
[22] آذر، عــادل؛ غلامــزاده، رســول؛ قنــواتی، مهــدی؛ "مــــدلســــازی مســــیری ســــاختاری در مـدیریت کاربرد نـرمافـزار Smart PLS" انتشارات نگاه دانش، 1391.
[23] Spithoven, André; “Building absorptive capacity to organise inbound open innovation in traditional industries”, Technovation, Vol. 31, No. 1, pp. 10-21, 2011.
[24] Simard, Caroline; West, Joel; Knowledge networks and the geographic locus of innovation, In H. W. C. W. V. J. W. (Eds.) (Ed.), Open innovation: researching a new paradigm, p.p. 220-240, Oxford University Press, 2006.
[25] Lichtenthaler, Ulrich; Ernst, Holger; “Attitudes to externally organising knowledge management tasks: a review, reconsideration and extension of the NIH syndrome”, R&D Management, Vol. 36, Issue 4, pp. 367-386, 2006.
[26] Lichtenthaler, Ulrich; “Hierarchical strategies and strategic fit in the keep-or-sell decision”, Management Decision-Emerald, Vol. 45, Issue 3, pp. 340-359, 2007.
[27] Nagati, Haithem; Rebolledo, Claudia; “The role of relative absorptive capacity in improving suppliers' operational performance”, International Journal of Operations & Production Management-Emerald, Vol. 32, Issue 5, pp. 611-630, 2012.
[28] Hung, Kuang-Peng; Chou, Christine; “The impact of open innovation on firm performance: The moderating effects of internal R&D and environmental turbulence”, Technovation-ELSEVIER, Vol. 33, Issue 10-11, pp. 368-380, 2013.
[29] Arora, A.; Arora, A. S.; Sivakumar, K.; “Relationships among supply chain strategies, organizational performance, and technological and market turbulences”, The International Journal of Logistics Management,Vol. 27, Issue 1, pp. 206-232, 2016.
[30] Abd-Elaziz, A.; Ezz, I.; Papazafeiropoulou, A.; Paul, R.; Stergioulas, L.; “Investigating the critical success factors and infrastructure of knowledge management for open innovation adoption: The case of GlaxoSmithKline (GSK) in Egypt. In System Science (HICSS)”,45th Hawaii International Conference on pp. 4022-4031, IEEE, 2012.
[31] Chesbrough, Henry William; Open innovation: The new imperative for creating and profiting from technology, Harvard Business Press, 2006.
[32] Cassiman, B.; Veugelers, R.; “External technology sources: embodied or disembodied technology acquisition”, SESSI conference on Innovation, appropriation strategies and economic policy, Paris and more particularly from B. Van Pottelsberghe are gratefully acknowledged 2000.
[33] Lichtenthaler, U.; “Organizing for external technology exploitation in diversified firms”, Journal of Business Research, Vol. 63, Issue 11, 1245-1253, 2010.
[34] Lichtenthaler, organising the external technology explotation process: current practices and future challenges, Int. J. Technology Management, Vol. 27, Issue 2-3, 2004.
[35] Koruna, S.; Jung, H.; “External technology commercialization: Policy guidelines. In Management of Engineering and Technology”,PICMET'01. Portland International Conference on IEEE, pp. 485-496, 2001.
[36] Chesbrough, H. W.; Garman, A. R.; “how open innovation can help you cope in lean times”, Harvard business review, Vol. 87, Issue 12, pp. 68-76, 2009.
[37] Hung, R. Y. Y.; Lien, B. Y. H.; Yang, B.; Wu, C. M.; Kuo, Y. M.; “Impact of TQM and organizational learning on innovation performance in the high-tech industry”, International business review, Vol. 20, Issue 2, pp. 213-225, 2011.
[38] Lau, A. K.; Yam, R.; Tang, E.; “The impact of product modularity on new product performance: Mediation by product innovativeness”, Journal of Product Innovation Management, Vol. 28, Issue 2, pp. 270-284, 2011.
[39] Arpaci, I.; “E-government and technological innovation in Turkey Case studies on governmental organizations”, Transforming Government: People, Process and Policy, Vol. 4, No.1, 2010.
[40] Cassiman, B.; Golovko, E.; Martínez-Ros, E.; “Innovation, exports and productivity”, International Journal of Industrial Organization, Vol. 28, Issue 4, pp. 372-376, 2010.
[41] Valentim, L.; Lisboa, J. V.; Franco, M.; “Knowledge management practices and absorptive capacity in small and medium‐sized enterprises: is there really a linkage”, R&D Management, Vol. 46, Issue 4, pp. 711-725, 2016.
[42] Wang, G.; Dou, W.; Zhu, W.; Zhou, N.;“The effects of firm capabilities on external collaboration and performance: The moderating role of market turbulence”, Journal of Business Research, Vol. 68, Issue 9, pp. 1928-1936, 2015.
[43] Chen, K. H. Wang, C. H. Huang, S. Z. & Shen, G. C, “Service innovation and new product performance: The influence of market-linking capabilities and market turbulence”, International Journal of Production Economics, Vol. 172, pp. 54-64, 2016.
[44] Jaworski, Bernard J; Kohli, Ajay K.; “Market orientation: Antecedents and consequences”, Journal of Marketing, Vol. 57, Issue 3, ABI/INFORM Global, p. 53, 1993.
[45] Lichtenthaler, U.; “Outbound open innovation and its effect on firm performance: examining environmental influences”, R&D Management, Vol. 39, Issue 4, pp. 317-330, 2009.
[46] Chen, Jin; Chen, Yufen; Vanhaverbeke, Wim; “The influence of scope, depth, and orientation of external technology sources on the innovative performance of Chinese firms”, Technovation, Vol. 31, Issue 8, pp. 362-373, 2011.
[47] Flor; et al; “Inbound open innovation, Absorvative capacity and innovation performance: an empirical research on Spanish firms”, 35 Th DRUID Celebration Conference 2013, Barcelona, Spain, June 17-19, 2013.
[48] Sisodiya, S. R.; Johnson, J. L.; Grégoire, Y.; “Inbound open innovation for enhanced performance: Enablers and opportunities”, Industrial Marketing Management, Vol. 42, Issue 5, pp. 836-849, 2013.
[49] Bayona-Sáez, C.; García-Marco, T.; Sanchez-García, M.; “The impact of open innovation on innovation performance: The case of Spanish agri-food firms”, Open innovation in the food and beverage industry, pp. 74-94, 2013.
[50] Michelino, F.; Caputo, M.; Cammarano, A.; Lamberti, E.; “Inbound and outbound open innovation: organization and performances”, Journal of technology management & innovation, Vol. 9, Issue 3, pp. 65-82, 2014.
[51] Battisti, Giuliana; Gallego, Jorge; Rubalcaba, Luis; Windrum, Paul; “Open innovation in services: knowledge sources, intellectual property rights and internationalization”, Economics of Innovation and New Technology, Vol. 24, Issue 3, pp. 223–247, 2015.
[52] Greco, M.; Grimaldi, M.; Cricelli, L.; “An analysis of the open innovation effect on firm performance”, European Management Journal, Vol. 34, Issue 5, pp. 501-516, 2016.